Was het dit jaar dat je uniform voortaan ‘s zondags netjes in de kast blijft hangen, of zijn er ondertussen al enkele jaren verstreken? Het doet er niet toe, “eens scout, altijd scout!” is onze leuze. Natuurlijk heb je af en toe zin om toch nog eens die leuke momenten te beleven van een echte scout of gids! Onze bedoeling is niet om ’s zondags voor een groep jongeren te staan, maar wel regelmatig eens samen te komen. Dit onder de vorm van een activiteit die we toch min of meer onder de naam scouting kunnen plaatsen.

Wij bieden jullie een jaarcocktail van allerlei activiteiten met o.a. daguitstap (bezienswaardigheid, wandeling), fietstocht, familie-, vlotten of avonturenweekend, quiz, culturele activiteit, praatcafé, enz….. Wens je deel te nemen aan een of meerdere van deze activiteiten? Dat kan!

Werking Oud-Scouts

Elke 1ste woensdag van de maand is er vergadering in het leiderslokaal van de Scouts in de Eikerlandstraat. Elke oud-leider(ster) die geïnteresseerd is, zich kan vrijmaken, activiteiten wil voorstellen of uitwerken, … is steeds welkom.  Deze vergadering start om 20.30u. Momenteel is er op deze vergadering een 10-tal personen aanwezig.  Oud-Scouting Ruisbroek telt 50 leden, die geregeld deelnemen aan één van onze activiteiten.  Lid zijn van Oud-Scouting wil dus niet zeggen dat je de maandelijkse vergaderingen moet bijwonen!

Een Oud-Scouts werkjaar loopt van januari tot december.  Om de 2 jaar wordt tijdens de “Algemene Vergadering” een nieuw bestuur gekozen : voorzitter, ondervoorzitter, secretaris, penningmeester en commissaris. Momenteel bestaat het bestuur uit Dirk Vermant, Sandra Claus, Geert Pauwels en Luc Massaer.

Contactgegevens

Spreekt de werking van Oud-Scouting je aan of wens je aan activiteiten deel te nemen? Contacteer dan Geert Pauwels.

Foto’s Oud-Scouts op Skydrive, enkel toegankelijk voor Oud-Scouts leden.